Waarom zou je naar uw klanten moeten luisteren?

Luisteren is misschien een passief proces, maar het leidt ook tot actieve verbeteringen voor uw bedrijf.

De vraag is hoe belangrijk het is om naar klanten te luisteren? Overschatten of onderschatten we de rol van luisteren bij zakelijk succes?

FAEBD01A-E875-40F0-A5CD-FBFF9AB2C55B_edi

Klanten kunnen u helpen verbeteren.

Luisteren naar klanten kan een goede manier zijn om voldoende informatie te verzamelen voor uw bedrijf.  De beste zakelijke beslissingen zijn tenslotte gebaseerd op gegevens, en niet op gissingen. En een feedback van klanten is een van de beste manieren om bedrijfsspecifieke gegevens te verzamelen, zodat u begrijpt hoe uw klanten echt denken over het product of de service die u levert.  Gebruik deze feedback om uw zakelijke en marketingbeslissingen te nemen.

Door de klanttevredenheid te meten, kunt u bepalen of u aan de verwachtingen van uw klanten voldoet of niet.

Klanten zijn de beste testers.

Hoeveel tests u ook uitvoert, uw klanten zullen steeds creatievere manieren vinden om uw producten beter te testen of mazen in uw services te vinden. In zekere zin zijn uw klanten uw beste testers. Als u naar uw klanten luistert, kunt u verrassende details ontdekken over uw producten, diensten en bedrijf in het algemeen.

De weg naar het hart van klanten ligt via uw oren.

Wil je empathisch overkomen? Stem vervolgens uw oren af ​​op de stem van uw klanten. Onthoud: empathie begint met goed te luisteren.

Klantfeedback houdt u op de hoogte of klanten wel of niet tevreden zijn met het product of dienst die u levert. Als klanten niet geloven dat u moeite doet om ze te begrijpen, raken ze ongeïnteresseerd in uw services.

Een tevreden klant is meer dan een tevreden klant. het is een loyale klant die bij u zal blijven en mond tot mondreclame voor u maakt. Aan de andere kant raakt een ontevreden klant naar wie u niet luistert gefrustreerd en begint hij uw concurrenten te verkennen.

Als u naar hun luistert, kunt u beginnen met het verbeteren van hun ervaring met uw bedrijf, en als bonus wordt u dan gezien als vriendelijke ondernemer.

 

"Door naar uw klanten te luisteren, voelt u elk hartslag van u bedrijf"