
Copywriting
Een beeld zegt soms meer dan duizend woorden, dat klopt. Maar met beelden alleen gaat uw website niet goed scoren in Google en gaan potentiële klanten niet converteren. Instagram posts zonder caption gaan u weinig opleveren op lange termijn. De juiste woorden gebruiken, in de afgelijnde stijl en tone-of-voice van uw merk, om uw persoonlijk verhaal te vertellen, dat is waar teksten schrijven om draait. Copywriting is een onderschatte stiel. Technisch gezien kan iedereen een tekst schrijven. Net zo goed als dat iedereen op een foto kan staan, maar dat maakt van u – of ons, for that matter – nog geen fotomodel.

Copywriting is het schrijven van een tekst met oog op reclame of andere vormen van marketing. De inhoud van het product, copy of sales copy helpt om de merkbekendheid te vergroten en uiteindelijk een persoon of groep te overtuigen om bepaalde actie te ondernemen.
Copywriters helpen bij het maken van billboards, brochures, catalogi, jingle- teksten, advertenties in tijdschriften en kranten, verkoopbrieven en andere direct mail, scripts voor televisie- of radiocommercials, taglines, whitepapers, posts op sociale media en andere marketingcommunicatie.