E-mail Marketing

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar een doelgroep te sturen. 

In de breedste zin kan elke e-mail die gestuurd is naar een potentiële of huidige klant worden beschouwd als e-mailmarketing, maar deze term wordt normaal gebruikt om te verwijzen naar: 

  • Het sturen van e-mails met als doel het verbeteren van de relatie van een onderneming met zijn huidige of oude klanten en klantloyaliteit en herhaalaankopen te vergroten. 

  • Het sturen van e-mails met als doel nieuwe klanten te werven of oude klanten te overtuigen iets te kopen. 

  • Toevoegen van reclame in e-mails die door andere bedrijven naar hun klanten worden gestuurd. 

leads%20email%20marketing_edited.png

E-Mail is gemakkelijk

Het is een van de gemakkelijkste manieren om potentiële klanten te bereiken en aan te spreken. Het bezorgpercentage voor e-mail is erg hoog - ongeveer 98,3%. Ter vergelijking: sociale media bieden een beperkt bereik aan bestaande volgers. Zelfs perfect getimede posts en privéberichten zullen niet dezelfde bezorgsnelheid behalen als e-mails. E-mail is ook het voorkeurskanaal voor reclameboodschappen (77%). 

Email is eazy.png

E-Mail is economisch

E-mailmarketing is een kosteneffectieve manier om uw winkel- en/of websiteverkeer te stimuleren. Nieuwsbrieven beperken zich niet alleen tot digitaal verkeer, het kan ook verkeer naar de winkel brengen door een evenement in de winkel te organiseren. Een van de beste toepassingen van e-mailmarketing is het opbouwen van naamsbekendheid. E-mailmarketing versterkt langdurige relaties tussen merken en klanten zonder veel middelen te kosten. 

e mail is economical.png

E-Mails stimuleren de verkoop

E-mails zorgen voor meer verkoopconversies. E-mail ontvangt gemiddeld een open rate van 21,80% en een klikfrequentie van 2,78%. E-mails over het verlaten van winkelwagentjes hebben de hoogste open ratio (46,6%), klikfrequentie (28,7%) en conversieratio (5%). Dit is indrukwekkend omdat deze conversieratio hoger is dan bij marketingkanalen zoals zoeken en sociaal. 

icon_sales-1.png

Heb je interesse en wil je meer weten over E-mail marketing?

Ons team staat klaar om u verder te helpen en al uw vragen te beantwoorden