Customer loyalty is PRICELESS

Klantloyaliteit is een belangrijke indicator voor groei, en het is een van de belangrijkste wegingsfactoren bij de waardering van een bedrijf. Een hoge klantloyaliteit betekent een relatief zekere toekomst en daarom een waardevolle investering. hierbij hebben wij de beste 5 tips voor u verzameld, om van elke klant een loyale klant te maken.

1- Maak diep connectie met uw klanten.

Om klanten meer waarde te laten zien, moet je meer waarde geven aan wat ze van houden. Zoek hun burgerlijke staat, noem hun echtgenoot en kinderen en vraag hoe het met de ouders gaat. Vraag hoe ze hun vrije tijd besteden, welke voetbal ploeg ze supporten, in welke stad ze opgegroeid zijn. Dat allemaal kan voor heel goede connectie zorgen tussen u en uw klanten.

2- Luister en onthoud.

Actief naar mensen luisteren doet meer dan vertrouwen winnen, het verdient loyaliteit en zelfs liefde voor wie je bent en wat je doet.

Zorg ervoor dat u goed luistert. Stel relevante vragen. creatieve ideeën. Maar onthoud ook. En als u het blijft onthouden, bel ze dan op tijd op, en Zeg: "Ik dacht vandaag aan je en ik vroeg me af hoe de dingen vorderen sinds we samen waren."

164000484_2881271702161118_1256996579254

3- Ik heb aan u gedacht.

Als u goede klanten hebt, voer dan een “ik dacht aan u" -strategie uit om uw klanten heel het jaar door te laten weten dat ze in uw gedachten zijn. Hoe?! Maak een plat voor elke klant in u klanten boek en schrijf op ‘hun feestdagen, verjaardag, datum van de opening van hun bedrijf en zo voort’. Verzamel speciale blanco kaarten die bij alle feestdagen passen. Schrijf gefeliciteerd vanuit het hart en stuur het door naar hun. Uw klanten zullen zich gewaardeerd voelen wanneer dat ze onverwachte briefje ontvangt en dat zal in hun gedachten blijven hangen.

4- Na de verkoop.

Wees er voor hun nadat de verkoop gebeurd is 

Klanten waarderen een echte relatie, een relatie die na de verkoop voortduurt. Ga langs bij uw klanten of nodig ze uit om erachter te komen of ze vragen of problemen hebben. Bekijk hoe ze het persoonlijk doen. Bedenk manieren om hun bedrijf te promoten en gebruik te maken van hun diensten. We zitten bijvoorbeeld onze klanten soms op onze podcast genoemd en delen vaak inhoud over hun bedrijven.

5- Bedank uw klanten.

Oprechte waardering tonen door uw klanten te bedanken, kan jullie relatie heel erg verbeteren.

Als u een klein bedrijf hebt, bel dan elke klant met wie u vorig jaar hebt gewerkt en zeg: "Ik bel om u te bedanken voor het zakendoen met ons. Ik waardeer het echt." Als u een middelgroot tot groot bedrijf hebt, voer dan een 'dank u'-campagne in het callcenter uit.